Blijf betrokken bij jouw medewerkers

Didi Verhagen was altijd al een trainer

We leven in bijzondere tijden. De coronacrisis heeft op elk van ons – en ook op elke organisatie in ons land – effect. Hoewel de effecten en de impact verschillen per organisatie en branche, hebben we allemaal te maken met de gevolgen van de maatregelen ten aanzien van social distancing. Veel mensen werken thuis en wanneer wél aanwezig op het werk wordt een fysieke afstand in acht genomen. Hoe blijf je betrokken bij jouw medewerkers wanneer deze werken op afstand?

Moedig leiderschap is nodig

Deze tijd, waarin de situatie per dag verandert, er sprake is van grote onzekerheid over gezondheid, werk en sociaal leven, vraagt om moedig leiderschap. Moedig leiderschap betekent adequaat besluiten nemen, perspectief bieden, helder communiceren. Maar betekent ook verbinding maken met medewerkers, erkenning geven, empathie tonen en mensen ‘dichtbij’ een ‘aangesloten’ houden.

Blijf in dialoog

Hoe doe je dat in een digitale omgeving, een tijd waarin je elkaar niet ziet en niet even toevallig spreekt? MZ Services werkt met een online dialooginstrument. Met deze tool kunnen kleine en grote groepen veilig, efficiënt en intelligent hun bijdragen leveren. Door de unieke 2e en 3e ronde waarin deelnemers de antwoorden die gegeven zijn ‘waarderen’, worden deelnemers gestimuleerd actief mee te doen, mee te denken en open te staan voor bijdragen van anderen. Onderstaand proces laat zien welke stappen we samen met je nemen in de dialoog:

CouncilWise

Dialoog brengt inzicht

De maatregelen rondom ‘social distancing’ duren nog even voort. De ontwikkelingen rondom het coronavirus veranderen snel, daarom adviseren we je een tweewekelijkse dialoog tot en met 1 juni aanstaande. Die hebben wij al voor je klaarstaan. Met de speciale coronadialoog verzamel je informatie rondom:

  1. Hoe dit ervaren wordt door medewerkers, wat ze zou kunnen helpen om efficiënter/effectiever te zijn.
  2. In hoeverre is er sprake van verbinding met elkaar, met de doelen van de organisatie en wat helpt om gemotiveerd en in contact te blijven.
  3. Hoe is het gesteld met de mentale fitheid van medewerkers, hoe is het om thuiswerken te combineren met kinderen thuis, waar kan de werkgever ondersteunen?
  4. Innovatie en creativiteit. Wat leren we hiervan, welke kansen zien we naar aanleiding van deze situatie, wat kan worden opgepakt door mensen die tijdelijk minder werk hebben?
Benieuwd naar de coronadialoog van MZ Services en hoe je daarmee betrokken blijft bij jouw thuiswerkende medewerkers?
×

Open inschrijving

MZ Services organiseert verschillende trainingen gebaseerd op open inschrijving. Dit is ideaal als slechts één of enkele OR-leden een training willen volgen. Bekijk onze trainingen hier.